Årsmöte 2021 blir digitalt

ÅRSMÖTET 2021 BLIR DIGITALT

Årsmöte 2021

Styrelsen har beslutat att SCK åter ska ha ett digitalt årsmöte. Vi har därför inte gått ut med någon kallelse i Handboken, Colliebladets julnummer. Vi har nämligen ännu inte bokat något datum.

SBK har beslutat att ge alla klubbar dispens med att senast 1 januari komma ut med kallelse till årsmötet som i vanliga fall ska genomföras mellan den 1-31 mars. Årsmötet behöver dock inte heller genomföras under mars månad utan sista datum är den 30 juni.

När vi har bokat ett datum för årsmötet så kommer kallelse att läggas ut på hemsidan samt mailas hem till alla medlemmar på den e-post som ni själva har angett på Mina sidor på SBK:s hemsida. Kallelse ska ske via e-post och hemsida och utfärdas senast 21 dagar före mötet

Det är lika bra att se till att ni har en aktuell och fungerande e-postadress för det är den som även kommer att användas vid röstning på det digitala årsmötet. Gå in via länken nedan till Mina sidor.

Priser till årsmötet som inte går att ansöka om är SCK:s Hederspriser samt alla Vandringspriser. Resten är sökbart inkl. vårt nya diplom – Diplom för NHAT, dvs. gk vallanlagstest. Ny ansökningsformulär är på gång.

Valberedningen kommer inom kort att få en lista på de namn som medlemmar nominerat. Igår den 15 december var sista dagen att nominera personer till en post i styrelsen. Valberedningen tar därefter hand om den vidare processen enligt vår nya valordning, med att i tid enligt stadgarna presentera sitt förslag till ny styrelse samt en lista på resterande personer som är nominerade till de olika posterna.

Valberedning – Svenska Collieklubben

Kommentarer inaktiverade.